martes, 30 de septiembre de 2014

Qüestions Inicials de desenvolupament breu

Qüestions Inicials de desenvolupament breu




  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
El progrés tecnològic als nostres dies es bàsic i indispensable per tal d’assolir un benestar tant social com econòmic, sempre i quan se’n faci un ús adequat. No hem de pensar que els avenços tecnològics substituiran la figura humana, al contrari, ja que darrera tota màquina o programa informàtic hi ha una ment pensant que l’ha creat. Ens ajuden a minimitzar esforços, costos, etc. augmentant una productivitat i afavorint una comunicació mundial en tan sols un clic.

  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
Estic d’acord ja que si entenem que la fonamentació científica està basada en la recerca d’hipòtesis a partir de fets que siguin demostrables, si apliquem els mateixos criteris a les tecnologies aconseguirem fer-les neutrals.

  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
Estic més que d’acord. Si ens basem en el fet que gairebé cadascuna de les  tasques que realitzem avui dia, ja sigui en el nostre entorn laboral com d’oci, la portem a terme fent ús de maquinària, ordinadors, o sistemes informàtics, considero que fer-ne ús de les TIC el més aviat possible per familiaritzar als nostres alumnes és el més idoni. A més, de que les TIC ens proporcionen un ventall infinit de possibilitats dins de l’aula tant per recursos didàctics, autodidàctics, avaluatius, etc.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
La informació és poder, per tant, a dia d’avui, estant connectats a internet tenim accés a informació de tot tipus, cal saber però diferenciar de la que sigui real de la que no n’és. A més, de la informació, la comunicació al moment amb qualsevol indret del nostre planeta ens apropa a tots considerablement reduint distàncies i afavorint un sentiment més proper.

  1. Defineix en una frase la Tecnologia Educativa. Digues quin és el seu objecte d’estudi.
Definició de Tecnologia Educativa, aquella tecnologia que amb el seu ús afavoreix un procés educatiu en la persona o persones que les empra. L’ objecte d’estudi pot ser avaluar si realment compleix o no la funció educativa.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
Transmetre coneixements, en la  classe de coneixement del medi, el mestre explica els estats dels cossos (sòlid, líquid i gasós) i el cicle de l’aigua. Com a construcció de coneixement, un alumne veu nevar agafa amb la mà la neu i l’escalfa, aquesta  es fon. Aquest ha fet passar l’aigua sòlida a líquida i entén què és el que ha passat.

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
El context social i cultural és summament  important dins del procés d’ensenyament i aprenentatge i d’aquesta manera la persona també fa ús del context i es basa en ell per tal d’aplicar i els coneixements adquirits i construir-ne així de nous.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
De fet l’entorn  meu personal de la UOC el tinc bastant personalitzat, missatges de signatura als correus, colors diferents per les diverses aules, gestió dels missatges, linkat a un correu personal etc.

  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Sí.

10.  Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: _10_____

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __10____

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____10____

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __8___

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10___

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __2___

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ____8___

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __5____

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ___10_____


DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ____10____





No hay comentarios:

Publicar un comentario