jueves, 17 de diciembre de 2015

Conclusions Finals

Conclusions Finals

Per  finalitzar aquesta part del meu Pràcticum II, la meva estada en el centre de pràctiques, faré una petita conclusió final.

En primer lloc, dir  que el fet de contextualitzar en un lloc real i de poder posar en pràctica part dels continguts adquirits durant els meus estudis fa que la Figura del Psicopedagog no sigui quelcom imaginari per mi, és a dir, ara sé què i com ha de treballar un professional d’aquest àmbit. No sé si aviat podré exercir com a tal professional, però el que sí sé, perquè de fet a hores d’ara així ho sento, és que el fet d’haver adquirit tots aquests coneixements em serveixen de manera molt i molt positiva dins de la meva aula com a mestra tutora. Em sento molt més preparada per tal de detectar possibles indicis que poden presentar els meus alumnes com a dificultats d’aprenentatge. Em sento molt més forta i capaç d’adequar metodologies que s’ajustin a les necessitats individuals que poden presentar els meus alumes així com la creació de material específic per a cada cas. En definitiva, tot aquest temps de formació contínua el trobo vital i necessari per tal de desenvolupar la meva tasca com a docent des d’una vessant molt més crítica i objectiva.

Amb el Pràcticum I vaig tenir l’oportunitat de tractar de prop problemes conductuals que presentaven certs alumnes del centre de pràctiques, per això, de cara al Pràcticum II vaig voler centrar-me en un patologies que afecten directament al rendiment escolar dels alumnes dins del procés d’E-A, és per això que em vaig sentir atreta per tractar possibles casos de nens amb dislèxia. Durant aquest temps, he pogut cercar informació sobre aquest tema, realitzar observacions directes a l’aula, mantenir reunions amb tutors/psicopedagogs/psicòlegs, passar diferents tests i proves, realitzar informes, crear pautes de treball pels mestres dins de l’aula i crear i treballar amb material específic per tal de combatre problemes de lectoescriptura.


En últim lloc tinc la sensació d’haver après molt i estic molt agraïda a tots els professionals amb els que he treballat i alhora he compartint moments en el centre escolar ja que han fet que pugui viure una experiència molt enriquidora i positiva.

No hay comentarios:

Publicar un comentario