lunes, 14 de diciembre de 2015

El cas de la ML

El cas de la (ML)

Pel que fa a l'altre alumne d'estudi del meu pla d'intervenció, la (ML) de 6è, ha mostrat clares evidències de patir dislèxia. Les proves que li he passat han estat les mateixes que per AR, però en el cas de la (ML) són molt més evidents els resultats:

- WISC IV; l'índex de comprensió verbal es sitúa en un nivell mig, el seu índex de raonament percepctiu també es sitúa dins de la mitjana per la seva edat, en canvi l'índex de memòria de treball es veu situat per sota de la mitja aquest índex està relacionat directament amb la memòria a curt termini de la (ML) i amb la seva capacitat per retenir informació, treballar i operar amb ella fent que presenti dificultats en aquesta dimensió. L'índex de velocitat de processament que mesura la velocitat per realitzar tasques de caire mecànic també es troba sota la mitja sobretot, en aquelles tasques que requereixen copiar o buscar o identificar símbols. 

- PRODISCAT: el total d'ítems mostra un risc considerable (18/28).

- Figura del Rey: a la part de la prova on ha de copiar la figura aquesta és molt poc precisa, obviant certes parts i mostrant certa torpessa gràfica sent la puntuació 10 de 99. Pel que fa a  la part de la memòria, el temps de procès es clarament inferior al de la còpia, la reproducció és molt pobre mostrant una percepció de la figura molt baixa sent la puntuació 0 de 99.

- REVERSAL i Test de Cares: curiosament les puntuacions es troben dins de la mitja del seu grup d'edat.

- Comprensió lectora en català i castellà de Canals: suspèn a totes dues llengües.

- Prova de velocitat lectora de Canals: molt per sota de la mitja en comparació amb el seu grup d'edat.

- Ortografia en català i castellà de Canals: molt per sota de la mitja en comparació amb el seu grup d'edat.

En finalitzar de passar el conjunt de proves a la (ML), vam realitzar un informe psicopedagògic per tal de fer una derivació externa de l'alumne. A més, de realitzar un seguit d'acomodacions dins de l'aula que puguin ajudar-la a paliar les seves dificultats relacionades directament amb la lectoescriptura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario