jueves, 6 de noviembre de 2014

PAC3_2

El canvi conceptual suposa un procés evolutiu d’ampliació i transformació gradual dels estats de coneixement. Mirant el meu mapa conceptual fet a l’inici de l’assignatura, veiem que conté un nombre molt pobre de conceptes partint del centre on es col·locava la matèria objecte d’estudi. Gràcies a l’estudi de la perspectiva CTS he pogut elaborar una nova estructura que inclou tota la informació afegida provocant un canvi del disseny del mapa conceptual. D’aquesta manera, veig que el canvi conceptual representa un desenvolupament i un enriquiment personal com a evolució conceptual entre els coneixements inicials i el resultat final produït. El canvi conceptual requereix de la confrontació de models que representin diferents sistemes conceptuals. Tot això ha estat possible gràcies al compromís conceptual adquirit de manera individual i alhora com a resultat d’un treball grupal que ha donat a un canvi conceptual mitjançant un aprenentatge col·laboratiu fent ús d’eines tecnològiques com a elements mediadors.

Així, pel que fa a la participació en els debat CTS el considero de gran utilitat per poder establir una metodologia d’argumentació ajudant-me en el meu propi aprenentatge, ja que, obliga a fer una reinterpretació de les aportacions dels compnys i posar-les en relació amb els nostres coneixements previs i com a conseqüència un canvi en la representació de la realitat.


L’eina Cmap Tools per a l’elaboració dels mapes conceptuals, ha estat el veritable recurs per poder sintetitzar i plasmar tota la informació rebuda. La necessitat d’elaborar un mapa conceptual que integri tots els conceptes adquirits suposa un repte cognitiu de construcció d’un model explicatiu capaç de representar els diferents conceptes tant dels companys com els nostres propis. El treball personal realitzat fent ús de mapes conceptuals i de participar en el debat en línia reforça l’argument de que les TIC, si es fan servir de manera productiva i amb criteri, ens ajuden a assolir un aprenentatge significatiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario