jueves, 6 de noviembre de 2014

PAC3_3

Experiència personal canvi conceptual         

En acabar d’estudiar el mòdul i després de la participació al debat i de realitzar aquesta PAC3, he notat un canvi conceptual pel que fa a la relació que existeix entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació, de manera que he pogut assimilar conceptes desconeguts per mi com: el teixit sense costures o la perspectiva interactiva. Aquest fet, ha provocat que a l’hora de desenvolupar el mapa conceptual final hagi pogut establir relacions i connexions que no vaig saber fer a l’inici. Per tant, l’ampliació i modificació de coneixements m’ha ajudat a entendre la complexa relació entre els elements estudiats, i he pogut superar mites instaurats en la meva persona, com ara la idea d’una “tecnologia poderosa i autònoma” que podia resoldre “tots els problemes”. Per tant, crec que el canvi realitzat compleix totes les qualitats que han de ser presents en un aprenentatge significatiu tal i com ens diu Jonassen al seu text: TIC i aprenentatge significatiu: una perspectiva constructivista. El canvi conceptual s’ha dut a terme des d’una vessant constructivista sent jo mateixa la part activa de l’aprenentatge significatiu. Amb l’assignatura, he passat de tenir escassos coneixements, fins i tot alguns amb prejudicis, a sentir la necessitat d’avançar i ampliant el coneixement realitzant un canvi d’actitud com a mestra i com futura psicopedagoga en la utilització de la TE.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario