Experiència personal canvi conceptual
En acabar
d’estudiar el mòdul i després de la participació al debat i de realitzar
aquesta PAC3, he notat un canvi conceptual pel que fa a la relació que existeix
entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació, de manera que he pogut
assimilar conceptes desconeguts per mi com: el teixit sense costures o la
perspectiva interactiva. Aquest fet, ha provocat que a l’hora de desenvolupar
el mapa conceptual final hagi pogut establir relacions i connexions que no vaig
saber fer a l’inici. Per tant, l’ampliació i modificació de coneixements
m’ha ajudat a entendre la complexa relació entre els elements estudiats, i
he pogut superar mites instaurats en la meva persona, com ara la idea d’una
“tecnologia poderosa i autònoma” que podia resoldre “tots els problemes”. Per
tant, crec que el canvi realitzat compleix totes les qualitats que han de ser presents
en un aprenentatge significatiu tal i com ens diu Jonassen al seu text: TIC i
aprenentatge significatiu: una perspectiva constructivista. El canvi conceptual s’ha dut a terme des
d’una vessant constructivista sent jo mateixa la part activa de l’aprenentatge significatiu.
Amb l’assignatura, he passat de tenir escassos coneixements, fins i tot
alguns amb prejudicis, a sentir la necessitat d’avançar i ampliant el coneixement
realitzant un canvi d’actitud com a mestra i com futura psicopedagoga en la utilització
de la TE.
No hay comentarios:
Publicar un comentario