Fil C-T-escola
Fil sobre competència
digital i la transversalitat de les TI
1. aportació
1. aportació
Segons la visió de
(JordiAdell), “la competència digital facilita l’aprenentatge personalitzat
i orientat al desplegament de competències metodològiques fonamentals i
bàsiques com la d’aprendre a aprendre, i aprendre al llarg de tota la
vida. És a dir, ens permet ser ciutadans modèlics i amb una competència
social òptima per poder evolucionar i transformar la nostra societat.
Aprendre a aprendre, és un
concepte relacionat amb un aprenentatge significatiu produït en
diferents contextos. Per tant, a l’escola s’intenta dur a terme un
aprenentatge escolar que sigui capaç de produir l'adquisició
d’estratègies cognitives d'exploració i de descobriment, d'elaboració i
organització de la informació, planificació/regulació/avaluació de
la pròpia activitat. Dins del currículum escolar es parla de competència
digital, la qual garanteix que qualsevol alumne en acabar la seva
escolarització obligatòria, dominarà les habilitats i els recursos
tecnològics bàsics i al mateix temps controlarà també aquelles estratègies
i procediments vinculats a les TIC. Tot això, permetrà que l’alumne
exerceixi com a ciutadà responsable i de ple dret en la societat
digital actual.
La utilització de les TIC, a més, de
desenvolupar el coneixement desenvolupa noves formes i estratègies i capacitats
per aprendre. Per tant podem dir que deles TIC es
pugui passar a les TAC, és a dir , les
Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement. Passem d’aprendre de la tecnologia a poder aprendre
amb la tecnologia, és a dir, aquesta ens ofereix la possibilitat d’ampliar la
nostra informació, s’afavoreixen nous entorns o espais temporals d’aprenentatge
i comunicacions virtuals entre formador i aprenents , s’utilitzen noves eines i
recursos en el procés d’ensenyament i aprenentatge com els llibres electrònics
i les pissarres digitals, s’utilitzen nous codis de codificació de la
informació, etc. Per tot això,la competència digital ens dona les eines i els recursos necessaris per
desenvolupar tasques d’índole diferent que afavoreixen una
formaciópermanent inclús afavorint un autoensenyament didàctic que revoluciona
i canvia els membres d’una societat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario