lunes, 13 de octubre de 2014

Debat. 1a. Aportació Tecnodeterminista

Fil C-T-escola
Fil sobre competència digital i la transversalitat de les TI
1. aportació


Segons la visió de (JordiAdell), “la competència digital facilita l’aprenentatge personalitzat i orientat al desplegament de competències metodològiques fonamentals i bàsiques com la d’aprendre a aprendre, i aprendre al llarg de tota la vida. És a dir, ens permet ser ciutadans modèlics i amb una competència social òptima per poder evolucionar i transformar la nostra societat. 

Aprendre a aprendre, és un concepte relacionat amb un aprenentatge significatiu produït  en diferents contextos. Per tant, a l’escola s’intenta dur a terme  un aprenentatge escolar que sigui capaç de produir l'adquisició d’estratègies cognitives d'exploració i de descobriment, d'elaboració i organització de la informació,  planificació/regulació/avaluació de la pròpia activitat. Dins del currículum escolar es parla de competència digital, la qual garanteix que qualsevol alumne en acabar la seva escolarització obligatòria, dominarà les habilitats i els recursos tecnològics bàsics i al mateix temps controlarà també aquelles estratègies i procediments vinculats a les TIC. Tot això, permetrà que l’alumne exerceixi com a ciutadà responsable i de ple dret  en la societat digital actual.


La utilització de  les TIC, a més, de desenvolupar el coneixement desenvolupa noves formes i estratègies i capacitats per aprendre. Per tant podem dir que deles TIC es pugui passar a les  TAC, és a dir , les Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement. Passem d’aprendre de la tecnologia a poder aprendre amb la tecnologia, és a dir, aquesta ens ofereix la possibilitat d’ampliar la nostra informació, s’afavoreixen nous entorns o espais temporals d’aprenentatge i comunicacions virtuals entre formador i aprenents , s’utilitzen noves eines i recursos en el procés d’ensenyament i aprenentatge com els llibres electrònics i les pissarres digitals, s’utilitzen nous codis de codificació de la informació, etc. Per tot això,la competència digital ens dona les eines i els recursos  necessaris per desenvolupar tasques d’índole diferent que afavoreixen una formaciópermanent inclús afavorint un autoensenyament didàctic que revoluciona i canvia els membres d’una societat.



No hay comentarios:

Publicar un comentario