jueves, 16 de octubre de 2014

Debat. Síntesi.Tecnodeterminista

Fil Síntesi del debat

Una frase, basada en l’aportació de la Paula Pilsa:

Pel que fa al món educatiu, segons Cèsar Coll “El repte més important és formar i educar en el marc d’una cultura digital”. Per tant, caldrà que les eines didàctiques digitals impliquen una transformació en la transmissió de coneixements i no una substitució, ja que això no ens aportaria cap canvi educatiu. Aquest canvi, ha anat evolucionant segons el context social, de manera que als anys 80 apreníem sobre informàtica (1PC cada 100 alumnes), als anys 90 apreníem de la informàtica (1 PC cada 10 alumnes) i a l’actualitat aprenem amb la tecnologia (1 PC-1 alumne).
           
Si analitzem la frase, observem la importància de les TIC i la seva presència a la nostra vida actual. El passar “d’estudiar informàtica a estudiar amb la informàtica” suposa entendre les TIC com una eina bàsica i imprescindible tant en la nostra societat actual, com en l’àmbit educatiu. Si no fossin innumerables els seus avantatges, no s’hauria produït aquesta necessitat del seu ús com a eina bàsica per l’aprenentatge.

Autovaloració de la pròpia intervenció:
Ha estat una pràctica molt interessant el fet de poder assumir el rol al debat amb el bàndol tecnodeterminista i poder veure les opinions dels companys amb la meva mateixa visió, o que pel contrari, defensaven el bàndol sociodeterminista.

Referent a les  meves intervencions, he procurat seguir amb el fil del model argumentatiu de Toulmin [1], seguint un text argumentatiu i justifiat amb idees i exemples que podien reforçar la idea clau. A més, he intentat seguir el format per argumentar al debat, seguit, dues de les carpetes la de 2_CT_escola i la 4_nevera fracturada, amb els seus fils corresponents. He fet 4 intervencions, escrites amb color verd i assenyalant en negreta el més important. Finalment, he realitzat un 5è. Document com a síntesi i autoavaluació.

Conceptualment, ha suposat un repte  per la quantitat d’informació que he consultat des de la lectura de la bibliografia obligatòria fins la informació que he anant descobrint en aprofundir en el tema i les intervencions de la resta de companys.

Companys a destacar
En general totes les intervencions han estat clares i concises, defenent el bàndol al que pertanyien, seguint les pautes establertes, participant en carpetes i fils diferents, detallant bibliografia, etc. M’agradaria destacar les intervencions de, Eva Maria Garcia Llorens, les quals crec que són qualitativament encertades, ja que, les seves aportacions són apropiades al tema i responen  a les expectatives dels participants, s’expressen amb senzillesa i coherència, amb les idees  relacionades entres sí,  ben expressades, concises i clares, respecten els elements constitutius del text argumentatiu perfectament distingibles., l’únic que no ha fet servir ha estat l’ús de la negreta. Finalment, dir que tot i que totes dues defensem el bàndol tecnodeterminista, tenim visions molt semblants sobre les TIC i el seu ús escolar.

Bibliografia i webgrafia:
Cabero, J.; Jonassen, D. Noves tecnologies de la informació i la comunicació en l’educació. Barcelona: UOC.
Cabero, J.. Educació i tecnologiafonaments teòrics. Barcelona: UOC
Domènech, M.; Tirado, J. (2002) “Ciència, tecnologia i societat: nous interrogants per a la psicologia”.




[1] http://es.wikipedia.org/wiki/Modelo_argumentativo_de_Toulmin

No hay comentarios:

Publicar un comentario