Fil Síntesi del debat
Una frase, basada
en l’aportació de la Paula Pilsa:
Pel que fa al món educatiu, segons Cèsar Coll “El repte més important és
formar i educar en el marc d’una cultura digital”. Per tant, caldrà que les eines didàctiques
digitals impliquen una transformació en la transmissió de coneixements i no una substitució, ja que això no
ens aportaria cap canvi educatiu. Aquest canvi, ha anat evolucionant segons el
context social, de manera que als anys 80 apreníem sobre informàtica (1PC cada 100 alumnes), als anys 90
apreníem de la informàtica (1 PC cada 10 alumnes) i a l’actualitat aprenem amb la tecnologia (1 PC-1 alumne).
Si analitzem la frase, observem la importància de les TIC
i la seva presència a la nostra vida actual. El passar “d’estudiar informàtica
a estudiar amb la informàtica” suposa entendre les TIC com una eina bàsica i
imprescindible tant en la nostra societat actual, com en l’àmbit educatiu. Si
no fossin innumerables els seus avantatges, no s’hauria produït aquesta necessitat
del seu ús com a eina bàsica per l’aprenentatge.
Autovaloració de la pròpia
intervenció:
Ha estat una pràctica
molt interessant el fet de poder assumir el rol al debat amb el bàndol
tecnodeterminista i poder veure les opinions dels companys amb la meva mateixa
visió, o que pel contrari, defensaven el bàndol sociodeterminista.
Referent a les
meves intervencions, he procurat seguir amb el fil del model
argumentatiu de Toulmin [1],
seguint un text argumentatiu i justifiat amb idees i exemples que podien
reforçar la idea clau. A més, he intentat seguir el format per argumentar al
debat, seguit, dues de les carpetes la de 2_CT_escola i la 4_nevera fracturada,
amb els seus fils corresponents. He fet 4 intervencions, escrites amb color
verd i assenyalant en negreta el més important. Finalment, he realitzat un 5è. Document
com a síntesi i autoavaluació.
Conceptualment, ha
suposat un repte per la quantitat d’informació que he consultat
des de la lectura de la bibliografia obligatòria fins la informació que he
anant descobrint en aprofundir en el tema i les intervencions de la resta de companys.
Companys a destacar
En general totes
les intervencions han estat clares i concises, defenent el bàndol al que
pertanyien, seguint les pautes establertes, participant en carpetes i fils
diferents, detallant bibliografia, etc. M’agradaria destacar les intervencions
de, Eva Maria Garcia Llorens, les quals crec que són qualitativament
encertades, ja que, les seves aportacions són apropiades al tema i
responen a les expectatives dels participants, s’expressen amb senzillesa
i coherència, amb les idees relacionades entres sí, ben
expressades, concises i clares, respecten els elements constitutius del text
argumentatiu perfectament distingibles., l’únic que no ha fet servir ha estat l’ús
de la negreta. Finalment, dir que tot i que totes dues defensem el bàndol
tecnodeterminista, tenim visions molt semblants sobre les TIC i el seu ús
escolar.
Bibliografia i webgrafia:
Cabero, J.; Jonassen, D. Noves
tecnologies de la informació i la comunicació en l’educació. Barcelona:
UOC.
Cabero, J.. Educació i
tecnologia: fonaments teòrics. Barcelona: UOC
Domènech, M.; Tirado, J. (2002) “Ciència,
tecnologia i societat: nous interrogants per a la psicologia”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario