lunes, 13 de octubre de 2014

Debat. 3a. Aportació Tecnodeterminista

Fil C-T-escola
Fil Rol escencia profesor/alumne
3a. Aportació


Davant el nou paradigma educatiu en l’era digital i les pràctiques innovadores en l’ús de les TIC actuen com a motor promovent uns canvis consolidant un nou model d’ensenyament focalitzat en la creació/formació de futurs ciutadans amb capacitat de saber, comprendre i expressar tot allò que desitgin de la societat que habiten emprant qualsevol tipus de recurs tècnic que se li ofereixi.


Aquell mestre catalogat com a mestre tradicional transmet els coneixements sense realitzar cap altre funció educativa, en l’actualitat  el  rol del docent  respon a un perfil d’un tecnòleg, és a dir, un docent és un coneixedor de les seves responsabilitats i competències, dels mètodes i  dels recursos didàctics, entre ells els recursos tecnològics, etc, per tant media en el procés d’aprenentatge constructiu, actiu, crític   i cooperatiu del propi alumne. Gràcies al avenços en les TIC, el docent amplia el seu paper guiant i orientant l’ús de les fonts apropiades d’informació, crea hàbits i destreses en la cerca d’informació, en la seva selecció i en el tractament d’aquesta informació (Bartolomé, 1996). Són infinites les possibilitats  metodològiques i didàctiques que li faciliten les TIC. Per tant, es requereix que el professor sigui expert en el desenvolupament de recursos, cosa que implica no només buscar i preparar recursos i materials didàctics, estructurar-los segons els coneixements previs dels alumnes, decidir quan fer-los servir o organitzar els continguts d’acord a pautes clares i estimulants A més, el mestre ha de: dissenyar i desenvolupar materials dins un marc curricular però en entorns tecnològics, planificar activitats i entorns virtuals de formació i dissenyaravaluar els aprenentatges dels alumnes i a sí mateix.




Es produeix una millora qualitativa en l’educació, docents amb noves competències, habilitats i destreses que reuneixen les dimensions com l’especialitat docent i actualització professional, les competències pedagògiques, les habilitats instrumentals, els coneixements de nous llenguatges i nous valors i actituds.



Bibliografia:




No hay comentarios:

Publicar un comentario