Fil C-T-escola
Fil
Rol escencia profesor/alumne
3a. Aportació
3a. Aportació
Davant el nou paradigma educatiu en l’era digital i
les pràctiques innovadores en l’ús de les TIC actuen com a motor promovent uns canvis
consolidant un nou model d’ensenyament focalitzat en la creació/formació de futurs
ciutadans amb capacitat de saber, comprendre i expressar tot allò que desitgin
de la societat que habiten emprant qualsevol tipus de recurs tècnic que se li
ofereixi.
Aquell
mestre catalogat com a mestre tradicional transmet els coneixements sense
realitzar cap altre funció educativa, en l’actualitat el rol
del docent respon a un perfil d’un
tecnòleg, és a dir, un
docent és un coneixedor de les seves responsabilitats i competències,
dels mètodes i dels recursos didàctics, entre ells els
recursos tecnològics, etc, per tant media en el procés d’aprenentatge
constructiu, actiu, crític i cooperatiu del propi alumne. Gràcies al avenços en les TIC, el docent amplia el seu
paper guiant i orientant l’ús de les fonts apropiades d’informació, crea hàbits
i destreses en la cerca d’informació, en la seva selecció i en el tractament
d’aquesta informació (Bartolomé, 1996). Són infinites les
possibilitats metodològiques i
didàctiques que li faciliten les TIC. Per tant, es requereix que el
professor sigui expert en el desenvolupament de recursos, cosa que implica
no només buscar i preparar recursos i materials didàctics, estructurar-los segons
els coneixements previs dels alumnes, decidir quan fer-los servir o organitzar
els continguts d’acord a pautes clares i estimulants A més, el mestre ha de: dissenyar
i desenvolupar materials dins un marc curricular però en entorns tecnològics,
planificar activitats i entorns virtuals de formació i dissenyar, avaluar
els aprenentatges dels alumnes i a sí mateix.
Es
produeix una millora qualitativa en l’educació, docents amb noves
competències, habilitats i destreses que reuneixen les dimensions com
l’especialitat docent i actualització professional, les competències
pedagògiques, les habilitats instrumentals, els coneixements de nous
llenguatges i nous valors i actituds.
Bibliografia:
No hay comentarios:
Publicar un comentario