martes, 17 de noviembre de 2015

Fase II

Fase II, quines proves triar?



Durant aquesta etapa m'ha tocat decidir quines són les proves i tests que faré servir per tal de diagnosticar la possible dislexia que apunten les tutores dels alumnes. 

Les recerques que faig m'indiquen que empri el WISC-IV, a més,  la tutora de pràctiques també m'ho aconsella, però no vull centrar-me ni tancar-me en una sola prova. Per tant, miro quines són les proves de les que disposa el centre i que em poden servir per diagnosticar la dislexia. Decideixo passar: Test de Cares, Figures del Rey, Reversal, HPL, Comprensió Lectora de Canals, Velocitat Lectora de Canals, dictat de Canals i el DST-J, una prova adquirida recentment pel centre. El WISC-IV decido passar-lo en últim lloc. He descartat el TALEC, ja que tenint el DSJ-T trobo que és més modern i està més actualitzat.

Tot això em fa pensar en quina és la millor manera de triar/seleccionar una prova de diagnosi per tal de que sigui la més adient encara que contempli diferents capacitats dels alumnes, o si pel contrari, hem de passar sempre diverses proves per tal de poder comparar resultats. Doncs, penso que sí, que tot i que comporti més feina a l'hora de comparar i contrastar resultats és millor aplicar diverses proves i no basar-nos només en una sola ja que els resultats obtinguts poden veure's modificats per molts factors interns/externs a l'alumne i poden condicionar el nostre diagnostic final.

Per això, he decidit passar totes les proves esmentades anteriorment per tal d'estar ben segura a l'hora de donar el meu diagnostic en vers a aquests alumnes.


No hay comentarios:

Publicar un comentario