Primers Contactes
Un cop passat els díes dels inicis del PRCII,, he volgut contactar amb els mestres tutors dels dos alumnes que seràn objecte d'estudi del meu Pla d'intervenció. Asseguren i mostren certa angoixa, sobretot la mestra de l'alumne que cursa 6è.
Per tal de conèixer de prop allò que els angoixa realitzo una observació directa a l'aula, tant a 2n com a 6è. Realment, tots dos alumnes presenten certes dificultats relacionats amb la lecto escriptura i en el cas de l'alumne de 2n (AR), sota el meu parer, mostra evidents signes desantecionals.
Per tal de comprobar la sospita que envolta a aquests dos alumnes d'una possible dislexia, dissenyo passar-los un seguit de tests i proves de diagnosi amb les que compta el centre escolar, com ara: prova velocitat lectora en castellà i català de Canals, prova de comprensió lectora en castellà i català, dictats, test de cares, reversal, HPL, Figures de Rei, WISC IV, DSTJ per detectar dislexia (aquesta última l'han incorporat nova al centre darrerament).
A més, demano a les tutores que omplin de manera indivudual el PRODISCAT, el protocol de detecció i actuació de la dislexia creat per la Generalitat de Catalunya.
Em presento als dos alumnes i els explico que durant uns dies treballarem plegats ja que ells són els encarregats d'ajudar-me per tal de poder acabar elss meus estudis i que com a recompensa els ajudaré i intentarem que el fet d'aprendre els sigui més fàcil, accepten encantats.
Destino uns quants díes per tal d'empapar-me del procediment d'aplicació, puntuació i correcció de les diferents proves que vull fer servir amb la meva exploració. A més, de manera presencial veig com la meva tutora de pràctiques passa d'altres proves a altres alumnes, en ocasions, em deixa fer-ho a mí ja que cada cop estic agafant més confiança en mi mateixa i en aquest àmbit.
No hay comentarios:
Publicar un comentario