lunes, 16 de noviembre de 2015

Primers Contactes

Primers Contactes

Un cop passat els díes dels inicis del PRCII,, he volgut contactar amb els mestres tutors dels dos alumnes que seràn objecte d'estudi del meu Pla d'intervenció. Asseguren i mostren certa angoixa, sobretot la mestra de l'alumne que cursa 6è.

Per tal de conèixer de prop allò que els angoixa realitzo una observació directa a l'aula, tant a 2n com a 6è. Realment, tots dos alumnes presenten certes dificultats relacionats amb la lecto escriptura i en el cas de l'alumne de 2n (AR), sota el meu parer, mostra evidents signes desantecionals.

Per tal de comprobar la sospita que envolta a aquests dos alumnes d'una possible dislexia, dissenyo passar-los un seguit de tests i proves de diagnosi amb les que compta el centre escolar,  com ara: prova velocitat lectora en castellà i català de Canals, prova de comprensió lectora en castellà i català, dictats, test de cares, reversal, HPL, Figures de Rei, WISC IV, DSTJ  per detectar dislexia (aquesta última l'han incorporat nova al centre darrerament).

A més, demano a les tutores que omplin de manera indivudual el PRODISCAT, el protocol de detecció i actuació de la dislexia creat per la Generalitat de Catalunya.

Em presento als dos alumnes i els explico que durant uns dies treballarem plegats ja que ells són els encarregats d'ajudar-me per tal de poder acabar elss meus estudis i que com a recompensa els ajudaré i intentarem que el fet d'aprendre els sigui més fàcil, accepten encantats.

Destino uns quants díes per tal d'empapar-me del procediment d'aplicació, puntuació i correcció de les diferents proves que vull fer servir amb la meva exploració. A més, de manera presencial veig com la meva tutora de pràctiques passa d'altres proves a altres alumnes, en ocasions, em deixa fer-ho a mí ja que cada cop estic agafant més confiança en mi mateixa i en aquest àmbit.


No hay comentarios:

Publicar un comentario