lunes, 16 de noviembre de 2015

El meravellós món dels Test i de les Proves de diagnosis

El meravellós món dels Test i  de les Proves de diagnosis

Durant la meva experiència realitzant les pràctiques he anat descobrint i a l’hora realitzant diferents tests i proves de diagnosi. Aquests s’han fet tant per diagnosticar alumnes del centre escolar com per aquells altres que són objecte d’estudi del meu pla d’intervenció. He pogut observar com es passen i adquirir mica en mica l’experiència necessària en aquest àmbit ja que són una eina de vital importància per la figura del psicopedagog. Són totes elles prou rigoroses  i en ocasions ben complexes requerint un temps per l’estudi de com s’aplica cadascuna d’elles,  un entrenament amb la psicòloga del centre i un temps d’estudi a l’hora d’interpretar els resultats. Les proves en les que he participat són:

HTP, test  basat en la tècnica gràfica del dibuix amb el que es pot realitzar una avaluació global de la personalitat de l’alumne, el seu  estat d’ànim, emocional, etc.)  

HPL (Test de homogeneïtat i preferència lateral).

WISC IV, una escala per mesurar el quocient intel·lectual en nens de 6 a 16anys. És un dels instruments més usats en psicologia i psicopedagogia escolar per detectar trastorns i dificultats d’aprenentatge que puden abocar al fracàs escolar.

D2, es un test de temps limitat que avalua l’atenció.

Mc. Carthy, es fa servir per mesurar les capacitats cognitives i motrius donant com a resultats altes o baixes en comparació amb el grup d’edat de l’alumne, tenint en compte el dia el més i l’any  exactes de naixement.

Prova AEI, Aptituds en Educació Infantil. Amb aquesta prova valora les àrees verbal, quantitativa, orientació espaial, memòria auditiva i visomotricitat. En aquest cas aquesta prova li van passar a tots els alumnes de P4

Basc S3,  Sistema d’avaluació de la conducta de nens i adolescents. Prova que s’aplica des de els 3 als 18 anys. Amb aquesta prova podem avaluar un seguit de patologies que van des de problemes conductuals, transtorns emocionals, problemes de personalitat, ect.

TAMAI,  test autoavaluatiu multifactorial d’adaptació infantil. Avalua la possible inadaptació personal, social, escolar i familiar de l’alumne. Cal dir que la prova va ser passada al mateix alumne D a qui se li va passar el BASC i dir que els resultats són també alarmants a  nivell d’autopercepció llindant la depressió.



Test de Cares, és un test de percepció de diferències on s’avalua l’aptitud per percebre de forma ràpida i correcta, semblances i diferències. Aquest test acostuma a utilitzar-se per a valorar l’atenció del subjecte i unida a altres proves semblants, representa una eina molt útil en l’avaluació d’infants amb dèficit d’atenció.


No hay comentarios:

Publicar un comentario