miércoles, 18 de noviembre de 2015

Fase III

Fase III, una sospita mal encaminada?



Com ja he comentat en entrades anteriors, he passat un seguit de proves als dos alumnes del meu projecte. Però ara em centraré a parlar-vos del cas de l'alumne 2 de 2n (AR).

En passar-li tot el conjunt de proves, els resultats que he anat obtenint s'allunyen molt de que pugui patir una dislèxia. En el test de Reversal el resultat es (80 de 100%). En la prova de Figura del Rey, en la parte de memòria fins i tot millora els resultats (un 95 de 100%) sobre els resultats de la part de còpia de la figura (75 de 100%). Amb la prova de HPL el resultats són de d/d/d per la mà, ull i peu mostrant una lateralitat homogènia però encara sense afiançar. Amb el DST-J, els  resultats es situen entre l'absència de risc o un risc lleu. Amb el Test de Cares també es sitúa entre la normalitat. La part on la que mostra resultats més baixos, suspenent en comparació amb el seu grup d'edat és en la part d'ortografia, comprensió i velocitat lectores. Per tant, els resultats que he anat obtenint em fan sospitar que possiblement no estem davant  un cas de dislèxia.

Els pares del nen, abans de tenir l'informe oficial del Dep. d'Orientació de l'escola han volgut portar al fill a un centre extern, on la seva germana és tractada de dislèxia. La psicòloga d'aquest centre va venir a l'escola per parlar del nen. Ella confirmava la sospita d'una possible dislèxia per tot el que els pares han explicat del nen i de l'antecedent de la germana. Li vaig mostrar les proves que he anant fent i li vaig comentar que sota el meu parer jo m'inclino molt més cap a un possible TDAH, ja que durant els moments d'exploració haig d'estar tota l'estona intentant que no es dispersi, contesta de manera impulsiva sense una mínima reflexió, cantorreja, manipula bruscament el material, xiula, arrossega peus, mossega la cremallera de la jaqueta del xàndal, es toca el cabell, es grapa etc.

Desprès d'exposar-li tot això la psicòloga canvia de parer i es posiciona més cap a la meva inquietut. Hem quedat de que li passaraé el WISC-IV i a més a més li donaré a la tutora del nen que ompli els criteris de diagnòstic del TDAH, a partir d'aquí i de quins siguin ambdós resultats farem un informe per donar-li als pares.

La dislèxia és un trasntorn que de vegades s'associa al TDAH, però en aquest cas no crec que sigui així. L'alumne mostra problemes en lectoescriptura però crec que es deuen més a la impulsibitat i la manca d'atenció que mostra durant el procés.

Ja veurem en què queda tot!



No hay comentarios:

Publicar un comentario